8 September

Idag Red jag en dressyr lektion för "Lollo". Det gick ganska bra. Jag fick lära mig ett nytt sätt att rida + lite tips för framtiden.

Vi jobbade ute på en gräs plätt Tränade ganska mycket ställa. och lite böjning.
Eftersom Pam var ganska framtung när vi köpte henne har jag nu fått upp henne lite, Men nu tycker lollo vi ska börja om från början så jag ska i princip rida på lång tyglar och få henne att skjuta in bakdelen under sig. Det känns lite konstigt att rida med så långa tyglar när man är van att ha mycket kontakt, Det är även väldigt bra för jag lär mig rida mer med vikten, Vilket är väldigt skönt. Så nu i en vecka har jag gett mig själv ett uppdrag och de6t är att rida på så långa tyglar hela veckan och se om hon blir bättre på att lyssna. Vilket jag tror hon kommer bli. Och mer tidvis ska vi plocka upp henne i formen så hon blir mer självbärande. Får se om det kommer en bild på hur lång jag her henne snart.

Får bli en annan bild så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0