Vila

Pam fick som sagt vila idag, Väldigt skönt för henne, istället red jag Lene som är under igångsättning. Skrittad i ca 1 timme och la in ca 4 minuters trav samanlagt.  Ponnyn är riktigt fin fast den inte är riktigt grundutbildad. Försökte skritta den lite på tygeln och det gick bra stundtals men mest så gick hon på lång tygel och skrittade på i ett bra tempo. Traven var hon riktigt fin i om man bara la till coh vågade driva med skänkeln så böjde hon på nacken och fick lite undertramp. Så positiv framgång där! Jag känner dock att jag är för lång då balensen inte är på topp mellan oss. MEn om det bra är någongång ibland tycker inte jag att det skadar.

Det blåste ju som sjutton och jag frös som en höna, och bestämde mig för att lägga på Pam ett stalltäcke som hon ska gå med under ett regntäcke i alla fall tills det slutar blåsa och blir lite varmare. Om det ens blir det iår. Men vi får se hur det blir.

Kommer en Hiss/Diss ikväll så håll utkik...


Lisa-Lene <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0