Uteritt

Dagens Ridpass blev en uteritt eftersom jag lyckades dra mig ganska tidigt mot stallet. Var där runt kvart i två så det var fortfarande ganska ljust ute. Red en bit på banvallen och sen tänke jag dra mig mot djupare snö så hon får arbeta lite. Så vi red runt energiskogen och sen ut på ängen ett varv. Hon var jätte framåt och pigg men samtidigt väldigt duktig på att lyssna när jag ville någonting. När jag rider ut tar jag det mest som avslappning, inga karv. Hon får klite längre tyglar och inte lika stort krav på formen. Gärna lite lägre i backarna och när vi arbetar i snön men annars så får hon nästan fritt välja själv. Det är skönt för att hon är så pass avslappnad nu, istället för att försöka skena tillbaka till stallet som hon hade små tendenser till förut. Så duktig Ponny!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0