Usel Träning

Idag gick det inta alls bra! I början kändes det som att rida på en planka. Det gick inte att ställa eller böja, utan mest rakt  fram. Jag lade så många volter jag kunde under framridningen hon blev liite mjukar men inte mycket.
Jag kunde inte riktigt få ihop henne .

Framhoppningen gick sisådär. Vi började med att gå på volter över bommar i både trav och galopp. Traven gick okej men galoppen var lite snabb och flack. Vilket gick bättre sen när vi böt varv. Även här gick det inte att få henne rund och fin runt innerskänklarna.

Vi hoppade över en fristående mur och Pam var lugn som tusan mot och tog världens största språng och Galopperade fort/skenade igenom halva ridhuset. Inte bra där heller.


Vi lade sedan ihop allt till en bana som började med att vi gick över travbommarna och sedan kom på en 5½. Den låg på ca 110. Vi kom i ett dåligt läge och jag vet inte riktigt vad som hände, men min Ponny är så super snäll och hopapr. Kommer på den engång till och får ett stopp. Hoppar sedan den jätte bra. Nästa var muren som gick helt okej och sedan en långsida med 2 hinder ett stopp på varje.

Ingen känsla alls idag, Det blev dåliga skänklar,jag la mig på halsen i sprången, mina händer var alldeles för rörliga. Tydligen syntes inget från sidan då jag fick komentaren att det såg bra ut. Inte vet jag men så var det!

Detta kan bero på att 1, Jag inte har ridit sen i måndags, 2 Vi klippte Pam idag, elelr det vanliga att ingen hade en bra dag.

Film från Lurbo kommer idag eller imorgon :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0