Tillsammans

Idag har jag haft Pam i ett år! Helt otroligt vad tiden går fort. Önskar man kunde sakta ner den så allt inte gick så fort. Vi har hunnit med så otroligt mycket, utvecklats och haft motgångar. Men det är väll så det ska vara?

9 November 2009 hade jag haft Pam på provi en vecka och set var nu dags för vetrinär besktningen. Jag var Nervös som sjutton när jag vi satt i bilen på väg mot strömsholm. Böjproven gick bra och det var bara röntgen kvar. En vetrinär kom ut och sa att de måste ta om en bild för de kanske såg något. Jag blev dunder nervös. Tänk ifall hon inte skulle gå igenom. Men hon gick ingenom utan någon som helst anmärkning. Vi skrev på kontrakten kl17.59, och vips så var jag hästägare åt världens finaste D-ponny.

Hon var lugn och fin i början, Lite smal och glanslös päls, men det var ingenting jag brydde mig om sådär. Det ända jag ville få upp var musklerna och vårat förtroende för varandra. Jag bortsade varje dag i minst 50 minuter.

Vi hopptränade en gång i veckan och vi blev mer och mer sammspelta. Första tävlingen kom, Heby RF, LC och vi kom 4a. Jag tror aldrig jag hade varit så stolt i mitt liv. Jag anmälde mig till fler tävlingar. Nästa tävling var på Sollentuna. I LD gick vi omkull över 5e hindret, Jag fick henne över mig. Vi tappade lite förtroende inom hoppningen men kämpade på. Några av tävlingarna efter var hon motsträvig men var snäll och ställde upp för mig så vi ända gick 0a. Vi var med i Sävas Div 3 lag och det gick jätte bra. Vi gick 0a båda omgångarna och omhoppning en gång på 1m där vi också nollade. Vi fick förfrågan om att vara med i div 2 laget och såklart var jag med på idén.

Vi utvecklade mer än någonsini både hoppning, dressyr och terräng. Du fick muskler, fick fint hull och blev ochså glansig i pälsen. Världen finaste Svettfux!

Vi tävlde på våra 2 första LB gick inte bra men inte ger man upp så lätt. Andra omgången i div 2 kom vi först 4a i LC och sen Kom jag runt LB med 4a fel. Laget kom 2a.
Nästa omg gick vi 0a i LB och Laget vann omgången. Aldrig varit så glad i mitt liv! 

Ett år har gått och det har hänt så mycket, Ett åt har gått och vi har mycket kvar att lära.
Men vi har tid på oss, Du och jag ska bli bäst! Så är det skrivet.

Jag älskar min Underbara söta Ponny Pam <3



Då...



Nu...




















Kommentarer
Postat av: Josefin

ANNAAAAAAAAAAAAAA filmen funkar inte :( Byt låt på den!!!! :D <3

2010-11-09 @ 16:15:12
URL: http://hopes.webblogg.se/
Postat av: Rebecca

Fin ponny! Vad är det för kat?

2010-11-12 @ 18:57:28
URL: http://rebeccaeisengarten.blogg.se/
Postat av: Rebecca

sv; Vsg! Jaha okej. Hur lång är du då :)?

Verkligen superfin ponny.

2010-11-13 @ 09:40:49
URL: http://rebeccaeisengarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0