Hoppträning

Idag var det som sagt hoppträning. Jag tycker att det gick hyfsat bra. Många av sprången blev perfekta och nästan inga konstiga. Det är sånna här Övningar jag tycker vi ska hoppa mera! Mycket linjer och övningar!!

Framridningen kändes lite springig och hon var svår att plocka ihop, så jag kände att det var bäst att bara trava på och stunta i problemet, hon skulle ändå bli bättre när vi börjar hoppa.

Började att hoppa fram på 3 studs på båge. Pammie tyckte det var jätte kul och galopperade på och hon började även samla ihop sig själv. Vi gjorde övningen i både höger och vänster varv. Sedan hoppade vi studsen och vände snett igenom på en annan studs serie även den med 3 hinder. Pam vbar oerhört duktig och sprang inte efter utan lugnt och kontrollerat!  Efter det så hoppade vi en komination med två räcken och sedan 4 galoppsprångs båge till oxer. Pam och jag hade svårt att komma rätt på 4 språng så vi tog det på 5 istället och det vart mycket bättre. Hoppade igenom  en först liten bana som gick ; raka studs, komination ut på oxer, väda över ridbanan på oxer.  Pam var riktigt fin då men ville inte komma fram i galoppen så jag fick träna lite öka och minska några varv på en volt men sen fungerade det jätte bra! I själva banan som vi hoppade i slutet så var hon som en klocka banan gick ; rakt över ridbanan, Raka studs, kombintaion, sedan långsida till oxer och sist oxern på medelinjen igen. Det gick super bra och vårat språng på oxern var Perfekt. Riktigt kul att få en sådan känsla

Hoppas det går lika bra nästa vecka!


Har jag nämt att jag ska till Globen nästa Vecka? Jag ska i alla fall gå på söndagen med Bästa Kristin!


Ska ni dit, och i sånna fall vilka dagar? ¨



Dagens Hinderbyggnad! Vad tycker ni om mina Paint Skills?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0