Dagens ridpass

Idag blev det ett Pass i ridhuset. Jag red med det gröna ny inköpte schabraket och nya tränset + pannbandet.
 Hatar att rida i nya träns, tyglarna är alltid så stela och det tar ett tag innan de blir mjuka. Tränset satt iaf perfekt och hon passade jätte bra i svart.

Till ridningen. Lite långsam i början så det blev en ganska lång framskrittning. Gjorde lite volter, skänkelvikningar och framdelsvändningar. Traven var också lite långsam i början,men hon kom igång så fort jag började rida vilket var skönt. Hon var fin och låg k´var i ett bra tempo och lyssnade väldigt bra för mina förhållande hjälper. Tränade galoppen ganska mycket och vi gjorde 5 klockrena byten och x antal inte lika bra, Så nu ks adet tränas byten! Jag Vi avslutade med lite längningar på diagonalen och hon var fin och lyssnade. Totaltsett tyckte jag att hon hade ett fin undertramp och bra arbetsform!

Försökte ta en bild på utrustingen idag men mobilen
 ville inte sammarbeta pga låg batterinivå ;P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0