Dagens Ridpass

Blev ett ridpass i ridhuset idag. Tränade igenom lite allt möjligt. Ställa böja,trava på och lite sidverts. Pammie har sagt ifrån lite nu när jag har ridit och gapat så idag satte jag på det tränset so har engelsknosgrimma, vilket gjorde underverk. Hon gapade inte alls. Hon tog bra stöd på bettet och verkarde vara bekväm på det, Så jag har bestämt mig för att köpa ett svart träns på söndag, med bred engelsk nosgrímma. Tror faktsikt att det kan bli riktigt snyggt! Tillbaka till ridpasset. Började med att skritta igenom ordentlig och känna att hon gav bra stöd på tygeln. Gjorde lite framdelsvändningar och böjde igenom ordentligt. I traven travade jag på ordentligt och längde stegen lite och försökt att bara rida med sätet. Börjar få starkare säte men skänkeln måste mera "på".  Tränade lite här på att flytta skänkelvikningar,öppna och sluta på kvartslinjrna bara för att få henne lite lösgjord. Efter galoppen såblev det lite mer övergångar opch rygga. Hon svarde jätte bra på alla hjälper. Tog bra stöd och svarade bra på skänkeln så jag är jätte nöjd

Det är så kul att rida när man märker att man faktiskt kan göra rätt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0