Dagens Ridpass

Idag skulle vi träna bakdelsvändningar men jag tyckte det gick mer åt hållet att vi tränade ökningar samt minskningar. Började att skritta med så lång steg vi kunde. Pam är brunstig och råkade se Ronda (Pams bästa vän) på andra sidan ridhuset så det blev mycket gnäggningar till en början. Men Hon var jätte duktig på att ta stora kliv. När vi kortade upp tyglarna gick vi in på volterna och tränade lite på tagen bakdel som sedan gjordes till bakdelsvändningar. I traven skulle vi få hästarna att brava på med ordentliga steg och det är det Pam är bäst på. Blev ordentligt stora steg. Tränade med att korta upp dem lite genom att spänna lår, rumpa  och mage och att få dem att trava igenom med underskänkeln. Pam lysnade riktigt bra när jag utförde de här hjälperna och det tycks ha varit en övning för oss! Det kändes bara som om man kunde sitta lite tillbaka och hon kortade upp direkt eller att släppa iväg henne och hon längde stegen direkt. Vi gjorde även samma sak i galopp och Pam var med på noterna. Var bara att spänna låren och magen så kortade hon upp sig direkt. Riktigt kul att känna resultat av övningen!

Imorgon blir det ett halv ridpass för mig och sen ska min dressyrtränare prova att rida henne lite vilket kommer bli jätte kul att se!


Bild från i vintras <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0