Dagens Ridpass

Idag hade jag egentligen planer på att rida ut men så blev det inte p.g.a. att det regnade. Blev istället ett litet markarbetas pass i ridhuset. Hade framme tre galoppbommar på en sida och cavalettibommar 3 stycken på andra.

Började värma upp lite smått med lite volter, försökte tänka på min handställning (har förmåga av att ha handen vid manken) och att få det avslappnat.  Första övningen var galoppbommarna. De var ca 3 meters mellanrum och det blev stora språng som gällde. Pam tog det positiv och tog stora språng över. Duktig Ponny!

Cavallettin var en klass för sig, Jag tror itne att Pam visste vad hon skulle göra riktigt, eftersopm vi aldrig tränar på det. Vi tog ett travsteg och hoppade sedan över de andra två.  Tog många galna försök innan vi längde och det belv trav igenom hela. Jag orkade inte riktigt vara så sreriös utan satt mest och skrattade åt henne travbjudnming och att sen slänga sig över de två sista. När vi hade gjort övningen korrekt några gånger gjorde vi om övningen till tre studs. Även här hade hon super bjudning och hoppade bra med Ryggen precis som hon skulle.

Avtravning i lång och låg form...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0