Ridpass

På dagens lektion idag fick jag rida Sköld. En av ridskolans stora hästar. Brun valack,16 år hur mysig och go och snäll som helst. Fick rida fram självständigt och han var riktigt fin, lyssnade bra. Han tar väldigt stora och mjuka steg så det blir svårt att hänga med men jag tycker att det gick över förväntan. Kännde nästan som att rida på en gummibjörn. Han arbetade bra och avr positiv. Vi la fokus på galoppombyten och det är inte hans starka sida men vi lyckades få till ett klockrent. Riktigt kul! Han ochjag passade väldigt bra ihop, dock Ingen häst jag vill hoppa på. har gjort det förut och det tyckte jag itne alls avr kul. Men Jätte bra i dressyren :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0