Pams Ben

Idag bandaerade vi om Pam sista gången innan hon får ha på sig stallbandage. Hovslagaren kommer inte imorgon för att han har tydligen influensa men på Söndag får hon nya skor. Ska även börja promenera henne 2 minuter 2 gånger om dagen imorgon. Så antingen kedje eller träns på imorgon om jag inte vill ha en ångvält över mig. Skrittade även ut med Kristin och Martina i mörkret. Imorgon ska jag börja trava Laika, Vi börjar med 2 minuter och ska sedan öka med ca 2 minuter varje dag. Så imorgon blir det ridhuset för min del tror jag.Eller så kanske Kristin vill skritta med mig ut och sen går vi in i ridhuset. Får se hur det blir.

Ni som undrar vad det är i Pams bandage så kan jag säga hur vi lägger om det. Börjar med Kompress ovan på såret sedan lite gasbinda lindat så att det ska hålla kvar. Över det har jag bomull som är lindat med soffban (Någon mjuk linda). Sist men inte minst så har jag på vetrap på (Det är den självhäftande lindan som ofta har olika färger). det är det här vi kämpar med varje gång vi byter på hennes ben.


Kommentarer
Postat av: kristin

hihi ja vi ska skritta tsm det är ju så tyst och ensamt om man skrittar själv :O!

2010-12-29 @ 20:38:05
URL: http://erngreen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0