Pam

NU tänkte jag skriva en liten sammanfattning om Pam och hennes skada. Onsdagen för två veckor sedan kom Pam in med en broddspark på Vänsterbakbens utsida, ca 5 cm ovanför kotan. Det var djupt och de i stallet hann linda om benet 3 gånger innan jag kom för att det blödde igenom. Jag kommer dit och vi betsämemr att kalla ut distrikts vetrinären. De kollar igenom och säger att vi kanske skulle åka in. Det gör vi såklart och Pam är jätte snäll och står helt stilla medans de petar på henne. Helt plötsligt börjar det spruta bld ut genom benet. Men det blir lindat och hon går in på röntgen. Där visar det sig att griffelbenet är brutet och det finns 3 lösa benbitar. De säger till mig att hon får sova kvar och ska opereras dagen efter.

Operationen går väldigt bra och de ringer varje dag och de säger att hon är super gullig och verkligen jätte snäll. På Onsdagen lägger de om bandaget hon möter tandläkaren och jag får komma och hämta henne. I ren lycka från att komma ur boxen springer hon över mig, och har jätte brottom fram. Men vi lastar och åker hem.

Nu står hon på boxvila. pappaoch jag lindar om bandaget var annan dag ungefär men tyvärr kan det bli oftare för att hon är ganska bra på att dra ner det.

På Torsdag ska vi klippa bort stygnen och då ska hon ha linda och boxvila i en vecka till sen är det dags att gå i sjukhage.

I mitten av Januari är det dags för återbesök med Röntgen. Så nu är det bara att hoppas.


Kommentarer
Postat av: Tina

Men va tråkigt, Anna! Hoppas att hon läker fort och att hon inte får några bestående men... Men var försiktig med igångsättningen. Låt det hellre läka ut ordentligt.



/Tina

2010-12-20 @ 07:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0