Operation Imorgon

Som de flesta redan vet så är det så att Pam är skadad. Just nu är hon inne på Ultuna och kommer få stanna där några dagar.

När jag och Kristin satt och kollade lite på Tv fick jag ett Sms som kritsin läste först. Hon säger så klart de bästa orden "Anna få inte panik nu men din häst är skadad och Nina har kontroll...". Ja jag fick en liten chock menvi åkte till stallet efter kanske en kvart.

Hon blödde ganska rejält och de hade varit tvunga att byta lindan 2 gånger. Vi bestämde att jag skulle ta lektionen på en annan häst, men sen beslutade jag och Nina att det var bäst att ringa vetrinären. Så jag ringde dem och de kom ut efter ca 1 timme.

Efter en nogran kontroll beslutar vi att Åka in till Ultuna med ´henne. Tur var väll det.

Vi kom in runt åtta och fick vänta i ca en halv timme. Kristin och Jag dricker CHOKLAD (!) Medans pappa fyller i papper. Pam var duktig och tog det lugn. Vi vägde henne också. Gissa hur mcyekt hon väger (hahah).

De kollade igenom broddhålet och när de gav henne lugnande för röntgen började det spruta ut en stråle med blod från benet. Så ganska kul ut. Det åtgärdades snabbt med tryck bandage. Pam var super duktig medans de höll på och pillade. Sedan avr det röntgen. där visade det sig att griffelbenet är Kaputski. Inte den roligaste diagnosen men bättre än vad det hade kunnat varit.  Det visade sig också att hon fick 3 lösa benflisor som måste opereras ut.

Så imorgon är det operatin som gäller. Pappa komemr smsa eler ringa mig under dagen så jag vet hur det blir.

Pam kommer få stå kvar några dagar medans hon går på antibiotika.

Lovar att skriva bättre imorgon. Just nu är jag trött och lite förvirrad men det blir nog bättre imorgon.

Kanske lägger upp lite bilder på hur det ser ut senare

Kommentarer
Postat av: Matilda Holmström

Men, jag åkte ju in akut med Wanda för röntgen av griffelbenet igår :o vilket sammanträffande : s Men Wanda hade inget brutet som tur var. Lycka till med Pam.

2010-12-09 @ 07:34:55
URL: http://youthdressage.blogg.se/
Postat av: kristin

finaste pamis<3

2010-12-09 @ 08:14:03
URL: http://erngreen.blogg.se/
Postat av: kristin

hahahha men duuuu ja gillade daktist min mening.... du fick ju nästan faktist inte panik :O

2010-12-09 @ 08:14:42
URL: http://erngreen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0