Lucia

Nu blir det lite längre inlägg om Lucian.  Vi började med genrep halv 9. Det lär sjukt bra och alla var jätte duktiga.
Inte bara duktiga utan fina också. I sina vita linnen och kransar och strutar på huvdet. Jag var ju som sagt Lucia.
Jag ahde dock lite svårt att vara Seriös när de gick förbi mig på vägen ut men annars gick det bra där också.

Kavrt över nio var all tvunga att gå och ställa sig. Bi gjorde dock lite anorlunda att Tärnorna gå in jälva och sluter upp bakom mig på andra sidan innan vi går fram vilket gjorde att jag fick sitta själv i ett rum. Det gjorde det ju inte mindre nervöst. Tåget skulle börja halv så jag fick en kvart för mig själv inna en lärare kommer in och säger att hhon ska tända ljusen och det är 2minuter kvar. Olle läser en vers och sen börjar det. Tärnorna går in. Jag smyger till mitt ställe och när tränorna kommer ikapp går vi frm och ställer oss.

Jag tyckte att de lär jätte bra när dem sjöng och läste verser. Min vers gick också jätte bra fast det bara var fyra rader

Det mörknar allt mer i världen

Kring människornas hem och hus

Mina tärnor det dröjer på färden

Jag har sänt dem att bringa ljus

Allt fortsatte och det gick jäte bra. Även utgången blev lyckad. Men jag måste säga attd et inte är alla tåg som har en egen tomte på släde eller ett dansnummer! Totalt Lyckat Lucia tåg!


Om någon är intresserad komemr kanske film upp :D


Kommentarer
Postat av: Amanda

SÅååå fin!!!!!!! FILM FILM!!!!

2010-12-11 @ 13:43:16
URL: http://amandatillenius.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jätte fin! Vi vill se film!!!! :D

2010-12-11 @ 18:28:11
Postat av: elinwinberg

Jag tycker Lucians vers är så fin :')

2010-12-11 @ 20:01:56
URL: http://elinwinberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0