Celinda

Ridskolan har 2 hästar på prov (?) Celinda och Prinsen heter dem. Celinda är ett brunt fullblodssto, väldigt nätt och har fint och ädelt huvud och är 10 år. Prinsen är fux halvblod(?)svalack 5 år.  Den som har kommit in bäst i verkasamheten är Prinsen har trivs och är lugn och fin. Celinda såg jag första gången gå i onsdags och det verkade verkligen inte vara en ridskole häst. Pigg och hoppar mer uppochned än går framåt. Idag frågade Nina om jag kunde rida lite på den. Den var jätte mysig att gör iordning så inga problem, perfekt i skötsel alltså. Ridningen var lite mera sisådär. Hon var pigg och känslig för handen och studsade mera upp och ner än att gå framåt. Traven var helt okej vissa steg då det faktsikt kändes som vi fick påskjut men galoppen ger jag inte ens någon kommentar. Vänstergalopp var helt okej men efter som hon inte kan höger tar i inte upp den. Annars hyfsat mysig häst. Världens gulligaste och goaste från marken men inte så rolig att rida tyvärr. Men jag tror att efter lite utbildning kan det bli en fin häst!


Lånade bilden från sävas hemsida.
Närmast Celinda och sen Prinsen :)

Kommentarer
Postat av: HagensYason@BDB

Vi hade ju henne på prov hos oss ett tag, ungefär så betedde hon sig då oxå :P inte direkt en ridskolehäst om man säger så.... riktigt fin skulle hon kunna bli hos en privatryttare :)

2010-12-03 @ 22:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0