Tisdag 10 Augusti

När jag hämtade Pam i  pumphagen hade hon lera över hala sig och såg jätte olycklig ut. Jag fråga n ågra personer i stallet om de hade sett henne gå runt mycket i hagen och de sa att hon ine hade stått myket stilla. Så jag gick till Katta och frågade om hon fick byta hage och hon ska nu gå tillsammans med Tequila i hage nr 8a.

Passet började med att jag skrittade på lång tygel i 10 minuter ville få henne att slappna av. Jag försökte göra runa volter på kortsidan och på långsidan skänkelvikning. Från början var hon mest förrvirrad men efter något varv fattade hon vad jag var ute efter och jobbade på fint. sedan kortade jag tyglarna jobbade henne lite på att flytta sidvers och att ta halvhalter och övergångar. Hon var lung i traven men försökte springa iväg ett par gånger. Men det har blivit en enmort flörbättring sedan sist. i galoppen var hon fin men förökte skjuta ut ytterbogen på volterna så där har vi någonting vi måste kämpa med.

Annars var hon enormt fin. Riktigt nöjd över arbetet idag. Får se om hon är lika fin imorgon på lektionen.




Kommentarer
Postat av: kristin

vi får iaf hoppas att hon är lika fin ;)

2010-08-10 @ 23:09:59
URL: http://erngreen.blogg.se/
Postat av: kristin

sv: hahah oj i lördags då XD

2010-08-11 @ 11:44:50
URL: http://erngreen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0