Polisen

Degen började med att jag försov mig när jag skulle till bussen till jobbet. Men han och kom i tid. Det gick jätte snabbt och jobbet blev klart snabbt, Sedan väntade det roliga. Nina (ridskolechefen) skulle ta med sig 3 shettisar till vaksala torg i Uppsala och gå ponny ridning. Så Kristin och Jag hämtar Pepsi, Peter och Nelly.  Amanda och Sara kommer också och hjälper oss att göra iordning dem. Sedan bär det av till Uppsala.  Det var jätte tråkigt i början så vi började med och äta varsin korv för ingen ville typ rida. Sedan var det en flicka som ville rida hela tiden så hon fick göra det. Amanda fick bästa idéen, Att vi skulle gå till Gågatan. HAHA.  Amanda och Jag och Nelly och Flickan (med ballonger på armen) och Hennes Pappa gick med. Allt gick bra. Vi gick folk tog kort ock pratade med oss och klappade på Nelly. När vi går mot bussarna tänkte vi vända men vi gick ända fram. Där var det 2 poliser vi brydde oss inte särsklit utan fortsatte. När vi har rundat Subway kommmer Poliserna fram och säger "Kan vi få prata med en av er". Hmm....   Snäll som Amanda är skickar hon in mig. De ställer massor av konstiga frågor typ som "Vad gör vi här","hur många ponnyer har vi" och massa bra frågor igentligen. Men sen kommer det roliga. HAHA

Han: Vem är ansvarig
Jag: Nina Brunstedt
Han : Kan du tala om för henne att hon måste plocka upp allt!
Jag: Va?
Han: Ja jag tror bara att det är eran ponny som är skyldig högen utanför tzatsiki
Jag: Ja jag ringer på en gång.


När vi var påväg tillbaka går vi förbi där och alla kollar surt på oss och en gammal medelåldersman pekar på nelly och säger "Det är ho som är skyldig".

Men som sagt Nina kom fort och plockade upp och vi kunde fortsätta tillbaka.

Vi stannade även en stund vid Ica Maxi och körde lite ponnyridning där. Där det var mycket mera populärt.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Haha, rolig upplevelse ;)

2010-08-15 @ 21:41:21
URL: http://cissialskarpeter.blogg.se/
Postat av: Sara

Haha! xD

2010-08-15 @ 21:44:12
URL: http://tindrandestalltjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0