Hoppträning

Igår var det som sagt hoppträning. Vi hade en vikarie för att Katta var sjuk, så va fick ha Nina.

Vi gjorde en jätte rolig övning som gick ut på kontoll och rätt avstånd.



Först över Galoppbommarna 3 m emellan

Sedan till krysset med en galoppbom framför

Sedan till långsidan med tre oxrar med 11 meter emellan , alltså 3 galoppsprång

Snettigenom till ett räcke

och sedan på kombinationen med 2 hinder 7 meter emellan.


Pam skötte övningen jätte bra vi kom rätt på alla hinder utom en gpng då nina sa att jag skule hålla på mer med bettet. detbrukar inte funka så bra för henne utan jag brukar brar lägga ner handen och rida mot främre avstånd. Innan när jag har försöka att hålla på mer med bettat har det slutat med att vi gått omkull, så jag tycker att lägga ner handen Passar bättre på henne. Men det avr kul med en annan att träna för för man får så olika tips.

 

Jag provade själv att börja räkna takten till galoppen. Så jag satt tyst för mig själv  1,2,3 1,2,3 osv Vilket visade sig göra så vi kom perfekt på hindererna.


Kommentarer
Postat av: Sabina Borenius

Det kommer bli bäst! :D Snart är det ju dags, hahahahah trodde att det var längre men såg att det bara var två veckor kvar xD <33

2010-08-21 @ 22:07:51
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: Sabina Borenius

Du och Pam är bäst <33

2010-08-22 @ 23:13:52
URL: http://ronda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0