Vila i Frid <3

Idag togs Min gamla foderhäst Hawel "Valle " bort p.g.a en strålbensfraktur som inte kunde göras någonting åt.
Lite bilder och en text längre ned.

<3<3













När säva presis bytt ägare skulle jag på mitt första ridläger. Jag satt och kollade på hästrna på Sävas hemsida och önskade förallt jag hade att jag skulle få Hawel. 

När jag nervöst gick ned på stallplanen för att möta alla ridläger deltagende och katta då väntade jag som mest för att få höra att jag fick dig.

Jag var sist att bli uppropad och som tur var fick jag dig. <3

Första Lektionen var ingen hitt hade ingen kontroll på dig alls, jag funderade länge på om jag skulle fråga om jag fick byta häst men jag betsämde mig för att fortsätta kämpa.

Efter den veckan var jag fast för dig. Det skulle vara du och jag.


25/8 2007 (min födelsedag) blev jag skötare på dig, du var då borta och skulle operera bort en tumör som satt vid ögat. Men jag skrubbade din box och putasde din sadel och träns i alla fall.

När du kom hem till säva önskade jag dig hela tiden och jag fick dig väldigt många gånger, jag kan ju inte säga att det gick så bra i början för oss allt var nytt och så men det visade sig lösa sig de sista veckorna.


När jag 1/9 2008 blev fodervärd på dig red jag dig ungefär 4-5 gånger i veckan och då började det gå framåt vi fick hopp högre och jag hade mer kontroll i dressyren, fasten han inte gick så bra.

Jag kommer ihåg klubbmästerskapet där du och jag var ända ridskleekipaget som gått vidare till omhoppning och vi hoppade alla hinder jäte bra men du drog iväg med mig mot ett motsatt hinder och jag försökte stanna.


Sedan på våren 2009 blev du halt och jag red en annan häst istället men du var allt för mig. Jag stod och borstade dig varje dag jag var där och du dåg alltid så glad ut.

Han blev friskförklarad under sensommaren men då hade jag fått för mig att jag ville tävla och du avr ju inte särsklit tävlingsugen, så redjag en annan häst men du var alltid den jag ville ha mest <3

Men jag fick ett sms av katta i augusti där det stod

"Vi sätter ut valle på anons nu så att du inte blir ledsen om du ser honom där".

Så klart blev jag jätte ledsen.


När jag den 22 augusti fick reda på att jag skulle få en egen häst, blev jag lite besviken pappa och mamma sa att jag inte kunde få dig. För att de ville att jag skulle utvecklas och kunna tävla (som såklart jag också ville), Så hade jag åkit och provridit  Massa hästar och betämt mig för en, och den kunde vi hämta en söndag
Veckan innan så skulle vi till Island på semester.

Katta sa till mig att det var en familj som skulle troligen ta valle som kunde komma inom de närmast veckorna men jag trodde såklart att de inte skulle komma när jag var på Island, men så blev det. Han han åka innan jag kommit hem från Arlanda.   Jag hann inte säga Hejdå.

Men det hemska glömde bort då jag fick Pam hon var som om hon täppte igen det hålet du hade lämnat efter dig. Jag ångrar fortfarande att jag inte han komma och hälsa på dig nu i sommras.

Vi har haft så galet roliga stunder och så sjukt kul tillsammans

Jag älskar dig

Vila i Frid

Hawel <3


Kommentarer
Postat av: amandagustafsson

Dom finaste stunderna jag har haft i hela mitt liv,

Är med walle.

HAr aldrig älskat någon så jävla mke.

Han fånga mitt hjärta direkt,

Han var det bästa som hade hänt mig.

Och nu det VÄRSTA som har hänt mig,

jag vår påväg hem från skolan & ringde mamma och fråga om allt gick bra på strömsholm,

och sen fråga jag : måste han avlivas ..?

mamma: ja, tyvär gumman, vi har gjort allt vi kan nu, kan inte göra något mer.

Och precis när jag fick höra det bröt och ihop och bara grät och grät, tårarna sluta aldrig!

Sen den kvällen satt jag inne i hans box, tills jag somna...

ÅH VA JAG ÄLSKAR HAN! :'(

2010-08-30 @ 21:49:38
URL: http://amandathekking.blogg.se/
Postat av: Sofie

Valle vila i frid! <3

2010-09-03 @ 22:39:34
Postat av: Jacoberica

I want to say that you have interesting info in this website. keep it going. thanks. greetings

2011-12-14 @ 08:08:56
URL: http://jacoberica.blogfeaturing.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0